Piasta tył NEXUS 7 ham.wewn.b/osprzetu

Kategorie: Piasty \ Tylnie
Ceny
Rabat
0%
Symbol
ASGC30017CAR
Kod kreskowy
2000000029733
Opis

Piasta tylna Shimano Nexus Intel 7-biegowa SG-C3001-7 36H

Piasta wewnętrznych przełożeń Shimano Nexus SG-C3001-7C (ASGC30017CAR) to połączenie miejskiej elegancji z przemysłową niezawodnością — zaprojektowana, by dawać rowerowi charakter klasycznego „komfortowego” napędu przy minimalnej uwadze serwisowej. Wyobraź sobie piastę, która nie krzyczy „technicznym gadżetem”, lecz działa tak gładko i przewidywalnie, że staje się przezroczysta: wsiadasz i jedziesz.

Piasta Shimano Nexus Inter-7 SG-C3001-7C to arcydzieło inżynierii ukryte w minimalistycznej, lśniącej obudowie. To nie jest zwykła piasta – to serce miejskiego roweru, które bije w rytm Twoich potrzeb, oferując niezawodność, jakiej nie znajdziesz w tradycyjnych systemach zewnętrznych.

Zapomnij o brudnym, skomplikowanym napędzie z przerzutkami zewnętrznymi. Shimano Nexus Inter-7 to "cichy rewolwerowiec" miejskiej dżungli. Cały mechanizm planetarny schowany jest wewnątrz solidnego, stalowego korpusu. Oznacza to zero zmartwień o błoto, deszcz, piasek czy uszkodzenia mechaniczne podczas parkowania.

Główną zaletą jest intuicyjność i płynność zmiany przełożeń – możesz to robić nawet na postoju, stojąc na czerwonym świetle. To nieoceniona funkcja, która sprawia, że ruszanie z miejsca jest zawsze lekkie i przyjemne. Udoskonalone zazębianie wewnętrzne zapewnia aksamitną jazdę i wyższą wydajność, zarówno w rowerach klasycznych, jak i E-bike'ach.

Piasta ta to synonim trwałości i niskich wymagań konserwacyjnych. Wymaga serwisu (smarowania) jedynie co 2 lata lub 5000 km, w przeciwieństwie do częstego czyszczenia i regulacji tradycyjnych napędów. Do tego zintegrowany hamulec typu coaster brake (hamulec w pedałach, "torpedo") zapewnia skuteczne i proste hamowanie bez dodatkowych linek hamulcowych przy piaście.


Najważniejsze zalety (w skrócie):

  • Płynność zmiany przełożeń dzięki usprawnionemu wewnętrznemu zazębianiu — mniej „szarpnięć”, bardziej liniowa reakcja na zmianę biegów, szczególnie przy przyspieszaniu w mieście.
  • Szeroki zakres przełożeń (~244%) — pozwala na wygodne pokrycie większości miejskich i podmiejskich tras bez kombinowania z zębatkami.
  • Uniwersalność montażu: warianty 32H/36H i standardowe rozstawy (piasta dla osi 127 mm) umożliwiają łatwą budowę obręczy o popularnej liczbie otworów.
  • Konstrukcja poprawiona pod kątem współpracy z e-bike’em — większa trwałość elementów wewnętrznych i lepsze zazębianie pod obciążeniem.
  • Solidny stalowy korpus i katalogowa możliwość serwisowania — części zamienne i zestawy naprawcze są dostępne.


Styl użytkowania: idealna do rowerów miejskich, trekkingowych i city-comfort, zwłaszcza tam, gdzie zależy Ci na czystej łańcuchowej linii napędu (brak zewnętrznych przerzutek), prostocie obsługi i estetyce.


Specyfikacja techniczna

  • Model: Shimano NEXUS SG-C3001-7C (ASGC30017CAR)
  • Seria: NEXUS INTER-7
  • Typ: piasta wewnętrznych przełożeń NEXUS Inter-7
  • Przełożenia: 7 biegów wewnętrznych
  • Typ hamulca: Hamulec typu Coaster Brake (torpedo)
  • Całkowity zakres przełożeń: ~244%
  • Liczba otworów: 36H
  • Materiał korpusu: stal, wykończenie srebrne
  • O.L.D. (Szerokość montażowa): 127 mm
  • P.C.D. flanszy: ~83,5 mm
  • Długość osi:175,5 mm
  • Waga: ~1850 g (bez osprzętu)
  • Struktura zmiany przełożeń: Low-normal (domyślnie na najniższym biegu po zwolnieniu naciągu linki)


Zgodność i kompatybilność — szczegóły praktyczne

Zgodność z Innymi Częściami:

Piasta SG-C3001-7C współpracuje z dedykowanymi komponentami systemu Nexus 7, ale jest dość elastyczna w konfiguracji ramy:

Zgodność z komponentami Shimano:

  • Manetki: zaprojektowana do pracy z manetkami Shimano dedykowanymi do systemu Nexus 7 (typowe rozwiązania cięgna/pociągu kablowego stosowane w Nexus Inter-7). Dla bezproblemowego działania używaj manetki i linki zgodnej z 7-biegową kalibracją Shimano Nexus (revoshift) lub RapidFire Plus 7-biegowej przeznaczonej do piast Nexus Inter-7 (np. SL-C3000-7).
  • Zębatki (tryby): Kompatybilna ze standardowymi zębatkami piast wielobiegowych Shimano Nexus/Alfine (np. 16T, 18T, 19T, 20T, 21T, 22T, 23T), montowanymi na zatrzask.
  • Łańcuch: Współpracuje ze standardowym łańcuchem jednorzędowym (single speed, 1/2" x 1/8") lub łańcuchami do systemów 7/8-rzędowych (np. Shimano CN-HG71, KMC Z50).
  • Hamulec: Wersja "C" posiada zintegrowany hamulec typu coaster (torpedo) i nie wymaga żadnych innych komponentów hamulcowych przy tylnym kole.
  • Części serwisowe Shimano: koresponduje z oryginalnymi częściami serwisowymi wymienionymi w katalogu (np. Y3EV98220, Y3EV98160, Y35K98080, itp.) — to gwarantuje łatwy serwis i długowieczność.
  • Ramy / osie: pasuje do ram z standardowym rozstawem 127 mm i przyjmie piasty z kołnierzami 32/36H. Przy adaptacji na nietypowe ramy trzeba sprawdzić szerokość i mocowanie hamulca (bębenkowy vs. tarczowy).


Zgodność z komponentami innych producentów:

  • Ramy: Pasuje do ram z rozstawem tylnych widełek (OLD) 127 mm, co jest typowe dla wielu rowerów miejskich i holenderskich, często spotykane też w starszych ramach, które można delikatnie rozgiąć do 130mm/135mm.
  • Szprychy/Obręcze: Kompatybilna ze standardowymi szprychami #13/#14, pasującymi do obręczy 36H.
  • Łańcuchy: Można używać łańcuchów KMC lub SRAM kompatybilnych z systemami jednorzędowymi lub 7/8-rzędowymi.
  • Fizyczna kompatybilność koła: Ponieważ SG-C3001-7C używa standardowych flanszy i osi o znanych długościach, może być zbudowana (zamontowana) do obręczy od dowolnego producenta (Rigida, Ryde, Mavic itp.) o tej samej liczbie otworów (36). Oznacza to, że same koło można złożyć z komponentów różnych marek.
  • Zgodność napędowa z innymi hubami 7-biegowymi (np. Sturmey-Archer): Tu uwaga — nie ma uniwersalnej zamienności wewnętrznych mechanizmów — chociaż mechanicznie na pierwszy rzut oka huby różnych producentów o tej samej liczbie biegów „wejdą” w ramę 127 mm, przełożenia, sposób działania i cięgna/manetki mogą się różnić. Stąd:
    • Możesz zamienić piastę fizycznie (ramy + obręcze), ale nie polecam mieszać sterowania/manetek innych producentów bez adaptacji i testów.
    • Jeżeli chcesz użyć manetki innego producenta, upewnij się, że geometria pociągu linki (pull ratio) i indeksacja pasuje do Shimano Nexus 7; w praktyce najpewniejsze jest użycie Shimano lub potwierdzonych adapterów/konwerterów.
  • Hamulec tarczowy: Model SG-C3001-7C występuje w wersji do hamulca wewnętrznego/bębenkowego — jeżeli chcesz piastę pod tarczę, sprawdź specyficzny wariant (standardowo Nexus Inter-7 to hub wewnętrzny; montaż tarczy wymaga wersji z mocowaniem tarczy).

Krótko: fizyczne dopasowanie do kół i obręczy innych producentów — tak. Wymiana wewnętrznego mechanizmu między markami — niezalecana bez testu i bez części dedykowanych.


Zastosowane technologie i rozwiązania Shimano:

Piasta SG-C3001-7C wykorzystuje sprawdzone technologie Shimano, które gwarantują jej wyjątkowe działanie:

  • Nexus Inter-7 Planetary Gear System (System przekładni planetarnych): Sercem piasty jest precyzyjny, uszczelniony mechanizm przekładni planetarnych. Pozwala on na zmianę przełożeń wewnątrz obudowy, chroniąc elementy przed czynnikami zewnętrznymi i minimalizując zużycie.
  • Shimano Coaster Brake (Hamulec Torpedo): Niezawodny, zintegrowany system hamowania uruchamiany poprzez pedałowanie do tyłu. Eliminuje potrzebę stosowania tradycyjnych szczęk, linek i pancerzy z tyłu roweru.

  • Improved Internal Engagement (Ulepszone zazębianie wewnętrzne): Specjalna konstrukcja zębatek wewnętrznych, udoskonalona w tej generacji piast, zapewnia płynniejsze przenoszenie mocy i cichszą pracę, a także poprawia wydajność, co jest istotne zwłaszcza w E-bike'ach. Projekt biegów i kształt zębów zostały zoptymalizowane, by poprawić płynność zmiany przełożeń i zredukować straty energii przy przejściu między biegami. Efekt: miększe „przejście” i mniejsze wibracje na biegach.

  • Low-Normal Shifting: Mechanizm zmiany biegów zaprojektowany tak, aby domyślnie "dążyć" do niższego przełożenia, co ułatwia ruszanie z miejsca.

  • Uszczelnione łożyskowanie i wydzielone komory smarowania: Konstrukcja piasty przewiduje separację obszarów roboczych, co minimalizuje wnikanie brudu i wydłuża interwały serwisowe. Z dokumentacji serwisowej wynika dostępność zestawów uszczelnień i elementów wymiennych.
  • Korpus stalowy o zwiększonej odporności: stalowy korpus daje trwałość i stabilność przy cięższych zastosowaniach (rowery cargo / e-bike). Wykończenia dodają estetyki bez utraty funkcjonalności.
  • Optymalizacja pod e-assist: we wszystkich materiałach marketingowych podkreślana jest poprawiona wydajność w zastosowaniach e-bikeowych — oznacza to, że mechanizm został przetestowany i ustawiony pod wyższe momenty obrotowe generowane przez silniki wspomagające.
  • Modularność serwisowa: rozbiórka i wymiana elementów (axle unit, driver unit, ball retainers) możliwa dzięki częściom katalogowym — ułatwia to naprawę i serwisowanie w warsztatach.



Dołożyliśmy wszelkich starań, aby powyższe dane były poprawne, jednak nie gwarantujemy, że publikowane informacje nie zawierają błędów, które nie mogą jednak stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń.
© SolEx B2B