Mechanizm korbowy Shimano FC-R3000 Sora 2x9-rzędowy do rowerów szosowych
Najnowsza odsłona szosowej grupy Shimano Sora serii 3000, która czerpie wiele cech z droższych grup - Dura-Ace'a, Ultegry i 105. Grupa ta przejęła nie tylko wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych, ale również design upodabniający ją do droższych braci.
Sora jest przeznaczona zarówno dla amatorów kolarstwa szosowego, jak i jazdy miejskiej, oferując szeroki zakres przełożeń. Zmodernizowana grupa Sora 3000 to nic innego, jak ekonomiczna wersja fenomenalnego Dura Ace'a, Ultegry czy 105, czerpiąca od nich garściami, jednak w zdecydowanie niższej cenie, osiągniętej przez zastosowanie tańszych materiałów.
Mechanizm wykonany w standardzie wykorzystującym zintegrowaną oś suportu oraz zewnętrzne łożyska suportowe oraz nową, uniwersalną kombinacją tarcz. Idealne rozwiązanie dla wszystkich amatorów kolarstwa szosowego.
Korba Shimano Sora FC-R3000 to 9-biegowa korba z dwoma tarczami (bez osłony łańcucha), która nadaje się do treningu szosowego zimą lub do codziennych dojazdów do pracy. Dwuczęściowa konstrukcja zapewnia optymalne wartości sztywności przy najniższej możliwej wadze i zwiększonej wydajności układu napędowego. Ramiona korby FC-R3000 są wykonane z aluminium, tarcze ze stali lub kompozytu aluminiowo-żywicznego.
Cechy produktu:
Specyfikacja:
Zgodność:
Dźwignia zmiany biegów/hamulca:
Zmiana biegów:
Przerzutka przednia:
Suport:
Łańcuch:
Zastosowane technologie:
Dwuczęściowa konstrukcja zapewnia lekkość i wysoką sztywność. Szerokie położenie łożyska umożliwia wydajne przenoszenie siły pedałowania.
Hollowtech II
Najlepiej zrównoważona sztywność, wytrzymałość, niska masa i parametry obrotowe. Koncepcja technologii HOLLOWTECH II koncentruje się na stworzeniu idealnego mechanizmu korbowego, który maksymalizuje przenoszenie mocy przez rowerzystę. Sztywność mechanizmu korbowego zapewnia wydajność pedałowania, podczas gdy jego masa, czyli kluczowy element mechanizmu korbowego, wspomaga jazdę na dłuższych dystansach, wymagających dłuższego pedałowania. Oczywiście, SHIMANO starało się uzyskać optymalną równowagę między sztywnością a jak najmniejszą masą mechanizmu korbowego. Technologia HOLLOWTECH jest stosowana w ultralekkim drążonym mechanizmie korbowym stworzonym przez SHIMANO z wykorzystaniem własnej technologii kucia, która zapewnia sztywność. Dodanie technologii HOLLOWTECH II pozwala zintegrować dolną oś suportu z prawym mechanizmem korbowym w celu uzyskania sztywności i niewielkiej masy, a tym samym odpowiedniej równowagi. Zastosowany system zewnętrznego łożyska suportu oznacza lepsze rozłożenie masy oraz lepszą stabilność pedałowania i zapewnia wydajniejsze przenoszenie mocy. Mechanizm korbowy opracowany przy użyciu technologii HOLLOWTECH II to optymalne połączenie sztywności i parametrów obrotowych, zamknięte w lekkiej i eleganckiej konstrukcji.