Mechanizm korbowy Sora 9rz FC-R3000 50/34T 175mm

Ceny
Rabat
0%
Symbol
AFCR3000EX04X
Kod kreskowy
2000001144008
Opis


SORA_R3000_m


Mechanizm korbowy Shimano Sora 2x9-rzędowy do rowerów szosowych

Najnowsza odsłona szosowej grupy Shimano Sora serii 3000, która czerpie wiele cech z droższych grup - Dura-Ace'a, Ultegry i 105. Grupa ta przejęła nie tylko wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych, ale również design upodabniający ją do droższych braci. Sora jest przeznaczona zarówno dla amatorów kolarstwa szosowego, jak i jazdy miejskiej, oferując szeroki zakres przełożeń. Zmodernizowana grupa Sora 3000 to nic innego, jak ekonomiczna wersja fenomenalnego Dura Ace'a, Ultegry czy 105, czerpiąca od nich garściami, jednak w zdecydowanie niższej cenie, osiągniętej przez zastosowanie tańszych materiałów. Nowość od Shimano! Mechanizm wykonany w standardzie wykorzystującym zintegrowaną oś suportu oraz zewnętrzne łożyska suportowe oraz nową, uniwersalną kombinacją tarcz. Idealne rozwiązanie dla wszystkich amatorów kolarstwa szosowego.

Cechy produktu:

  • bardzo wysoka sztywność przy zachowaniu niskiej wagi
  • płynna praca napędu nawet pod dużym obciążeniem podczas sprintów bądź stromych podjazdów.
  • doskonałe przenoszenie mocy
  • ramię mechanizmu wykonane z aluminium
  • oś wykonana ze stali
  • materiał dużej zębatki: aluminium, GFK (anodowane)
  • materiał małej zębatki: stal
  • śruby mocujące tarcze ze stali nierdzewnej
  • tarcze SG-X dla szybkich, płynnych przełożeń przedniej przerzutki
  • niezawodność funkcjonowania
  • profesjonalny sportowy desing, inspirowany drożymi grupami

Specyfikacja:

  • Zastosowanie: kolarstwo szosowe / triathlon/ jazda miejska
  • Grupa: SORA
  • Model: FC-R3000
  • Gradacja: 50-34T
  • Współczynnik Q: 150 mm
  • Szerokość gwintowanej osi suportu: 68/73mm
  • Przekładnia: 9-biegowa
  • Konstrukcja: 2-częściowa
  • Kompatybilny łańcuch: CN-HG93
  • Średnica okręgu śruby: nitowana
  • P.C.D: 110 mm
  • Linia łańcucha: 43,5 mm  
  • Osłona łańcucha: nie
  • Długość ramienia korby: 175mm
  • Kompatybilny suport wręcanyBB-RS500
  • Kompatybilny suport wciskanyBB-RS500-PB


Zastosowane technologie:

2-piece crank set

2_piece_crankset

  • Zintegrowane ramię mechanizmu i oś suportu.
  • Zwiększona sztywność przy mniejszej masie
  • Szersze rozmieszczenie łożysk
  • Większa sztywność i efektywne przenoszenie siły pedałowania
  • Precyzyjne łożyska
  • Rzadka konserwacja i uproszczona instalacja


2piece_fc.jpeg

hollowtech_2_3

HOLLOWTECH II

Najlepiej zrównoważona sztywność, wytrzymałość, niska masa i parametry obrotowe
Koncepcja technologii HOLLOWTECH II koncentruje się na stworzeniu idealnego mechanizmu korbowego, który maksymalizuje przenoszenie mocy przez rowerzystę. Sztywność mechanizmu korbowego zapewnia wydajność pedałowania, podczas gdy jego masa, czyli kluczowy element mechanizmu korbowego, wspomaga jazdę na dłuższych dystansach, wymagających dłuższego pedałowania. Oczywiście, SHIMANO starało się uzyskać optymalną równowagę między sztywnością a jak najmniejszą masą mechanizmu korbowego. Technologia HOLLOWTECH jest stosowana w ultralekkim drążonym mechanizmie korbowym stworzonym przez SHIMANO z wykorzystaniem własnej technologii kucia, która zapewnia sztywność. Dodanie technologii HOLLOWTECH II pozwala zintegrować dolną oś suportu z prawym mechanizmem korbowym w celu uzyskania sztywności i niewielkiej masy, a tym samym odpowiedniej równowagi. Zastosowany system zewnętrznego łożyska suportu oznacza lepsze rozłożenie masy oraz lepszą stabilność pedałowania i zapewnia wydajniejsze przenoszenie mocy. Mechanizm korbowy opracowany przy użyciu technologii HOLLOWTECH II to optymalne połączenie sztywności i parametrów obrotowych, zamknięte w lekkiej i eleganckiej konstrukcji.


Hollow Tech 2-1


Oś i łożyska o średnicy 24 mm

Dlaczego do mechanizmu korbowego HOLLOWTECH II wybrano oś i łożyska 24 mm?
Średnica osi i łożysk suportu miała kluczowe znaczenie dla prac konstrukcyjnych, ponieważ obszar osi suportu jest powiązany z takimi kluczowymi parametrami jak sztywność, wytrzymałość, masa oraz parametry obrotowe.


Oś i łożyska o średnicy 24 mm

Dlaczego do mechanizmu korbowego HOLLOWTECH II wybrano oś i łożyska 24 mm?
Średnica osi i łożysk suportu miała kluczowe znaczenie dla prac konstrukcyjnych, ponieważ obszar osi suportu jest powiązany z takimi kluczowymi parametrami jak sztywność, wytrzymałość, masa oraz parametry obrotowe.

Hollow Tech 2-2

Odporność na zginanie/
uszkodzenie

Parametry
obrotowe

Odporność na skręcanie/
uszkodzenie

Masa osi/łożysk

Ważne jest wyważenie mechanizmu korbowego

Dodatkowo bardzo ważne jest całkowite zrównoważenie sztywności mechanizmu korbowego, sztywności osi, umiejscowienia łożysk i innych czynników.
W rzeczywistości mechanizm korbowy jest zbudowany przy użyciu wszystkich tych elementów, które zapobiegają jego zniszczeniu.

Łożysko zewnętrzne

W przypadku większości ram z mufą suportu 68 mm rozwiązanie HOLLOWTECH II z osią 24 mm pozwala umieścić łożysko na zewnątrz ramy. To z kolei zapewnia lepsze zrównoważenie masy i wyższą stabilność.


PRZERZUTKA               KONWENCJONALNA
HOLLOWTECH II
Hollow Tech 2-3

Oś i łożyska 24 mm zapewniają optymalną równowagę parametrów mechanizmu korbowego

Po dokładnym przeanalizowaniu tych danych podjęliśmy decyzję o zaadaptowaniu do mechanizmu korbowego HOLLOWTECH II osi i łożysk 24 mm, ponieważ charakteryzują się one optymalną równowagą parametrów.
Testy całego mechanizmu korbowego, wraz z ramieniem i kołami zębatymi, dowiodły ponadto, że opracowane rozwiązanie zapewnia optymalną równowagę między sztywnością, niską masą i parametrami obrotowymi, umożliwiając najskuteczniejsze przekazywanie mocy. HOLLOWTECH II to po prostu najlepszy mechanizm korbowy dostępny na rynku.


Dołożyliśmy wszelkich starań, aby powyższe dane były poprawne, jednak nie gwarantujemy, że publikowane informacje nie zawierają błędów, które nie mogą jednak stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń.
© SolEx B2B