Mechanizm korbowy Shimano Sora 2x9-rzędowy do rowerów szosowych
Najnowsza odsłona szosowej grupy Shimano Sora serii 3000, która czerpie wiele cech z droższych grup - Dura-Ace'a, Ultegry i 105. Grupa ta przejęła nie tylko wiele innowacyjnych rozwiązań technologicznych, ale również design upodabniający ją do droższych braci. Sora jest przeznaczona zarówno dla amatorów kolarstwa szosowego, jak i jazdy miejskiej, oferując szeroki zakres przełożeń. Zmodernizowana grupa Sora 3000 to nic innego, jak ekonomiczna wersja fenomenalnego Dura Ace'a, Ultegry czy 105, czerpiąca od nich garściami, jednak w zdecydowanie niższej cenie, osiągniętej przez zastosowanie tańszych materiałów. Nowość od Shimano! Mechanizm wykonany w standardzie wykorzystującym zintegrowaną oś suportu oraz zewnętrzne łożyska suportowe oraz nową, uniwersalną kombinacją tarcz. Idealne rozwiązanie dla wszystkich amatorów kolarstwa szosowego.
Cechy produktu:
Specyfikacja:
Zastosowane technologie:
2-piece crank set
Najlepiej zrównoważona sztywność, wytrzymałość, niska masa i parametry obrotowe
Koncepcja technologii HOLLOWTECH II koncentruje się na stworzeniu idealnego mechanizmu korbowego, który maksymalizuje przenoszenie mocy przez rowerzystę. Sztywność mechanizmu korbowego zapewnia wydajność pedałowania, podczas gdy jego masa, czyli kluczowy element mechanizmu korbowego, wspomaga jazdę na dłuższych dystansach, wymagających dłuższego pedałowania. Oczywiście, SHIMANO starało się uzyskać optymalną równowagę między sztywnością a jak najmniejszą masą mechanizmu korbowego. Technologia HOLLOWTECH jest stosowana w ultralekkim drążonym mechanizmie korbowym stworzonym przez SHIMANO z wykorzystaniem własnej technologii kucia, która zapewnia sztywność. Dodanie technologii HOLLOWTECH II pozwala zintegrować dolną oś suportu z prawym mechanizmem korbowym w celu uzyskania sztywności i niewielkiej masy, a tym samym odpowiedniej równowagi. Zastosowany system zewnętrznego łożyska suportu oznacza lepsze rozłożenie masy oraz lepszą stabilność pedałowania i zapewnia wydajniejsze przenoszenie mocy. Mechanizm korbowy opracowany przy użyciu technologii HOLLOWTECH II to optymalne połączenie sztywności i parametrów obrotowych, zamknięte w lekkiej i eleganckiej konstrukcji.
Dlaczego do mechanizmu korbowego HOLLOWTECH II wybrano oś i łożyska 24 mm?
Średnica osi i łożysk suportu miała kluczowe znaczenie dla prac konstrukcyjnych, ponieważ obszar osi suportu jest powiązany z takimi kluczowymi parametrami jak sztywność, wytrzymałość, masa oraz parametry obrotowe.
Dlaczego do mechanizmu korbowego HOLLOWTECH II wybrano oś i łożyska 24 mm?
Średnica osi i łożysk suportu miała kluczowe znaczenie dla prac konstrukcyjnych, ponieważ obszar osi suportu jest powiązany z takimi kluczowymi parametrami jak sztywność, wytrzymałość, masa oraz parametry obrotowe.
Odporność na zginanie/
uszkodzenie
Parametry
obrotowe
Odporność na skręcanie/
uszkodzenie
Masa osi/łożysk
Dodatkowo bardzo ważne jest całkowite zrównoważenie sztywności mechanizmu korbowego, sztywności osi, umiejscowienia łożysk i innych czynników.
W rzeczywistości mechanizm korbowy jest zbudowany przy użyciu wszystkich tych elementów, które zapobiegają jego zniszczeniu.
W przypadku większości ram z mufą suportu 68 mm rozwiązanie HOLLOWTECH II z osią 24 mm pozwala umieścić łożysko na zewnątrz ramy. To z kolei zapewnia lepsze zrównoważenie masy i wyższą stabilność.
Po dokładnym przeanalizowaniu tych danych podjęliśmy decyzję o zaadaptowaniu do mechanizmu korbowego HOLLOWTECH II osi i łożysk 24 mm, ponieważ charakteryzują się one optymalną równowagą parametrów.
Testy całego mechanizmu korbowego, wraz z ramieniem i kołami zębatymi, dowiodły ponadto, że opracowane rozwiązanie zapewnia optymalną równowagę między sztywnością, niską masą i parametrami obrotowymi, umożliwiając najskuteczniejsze przekazywanie mocy. HOLLOWTECH II to po prostu najlepszy mechanizm korbowy dostępny na rynku.