Dźwignia przerzutki jest zintegrowana z dźwignią hamulca. Są dwie dźwignie — duża i mała. Do zmiany przełożeń w górę służy mała dźwignia wewnętrzna. Do zmiany przełożeń w dół służy duża dźwignia zewnętrzna.
Zmiana przełożeń

*1: Zmiana przełożeń z wysokich na niskie
*2: Zmiana przełożeń z niskich na wysokie

Regulacja zasięgu
Dźwignia hamulca jest wyposażona w mechanizm regulacji zasięgu. Odległość od chwytu kierownicy do dźwigni można regulować, aby dostosować ją do rozmiaru dłoni, typu jazdy oraz indywidualnych preferencji rowerzysty.
Charakterystyka i korzyści
・ Regulacja zasięgu dźwigni
・ Łatwa zmiana przełożeń oraz hamowanie w najbardziej dogodnym położeniu dźwigni.

Road Bike

*1: Śruba regulacji zasięgu
*2: Przekręć śrubę regulacji zasięgu, by wyregulować odległość dźwigni od kierownicy.

Regulacja zasięgu dźwigni Dual Control Lever/dźwigni hamulca
Zarówno dźwignie hamulca, jak i dźwignie Dual Control Lever są wyposażone w mechanizm regulacji zasięgu. Odległość od chwytu kierownicy do dźwigni można regulować, by dostosować ją do rozmiaru dłoni, stylu jazdy oraz indywidualnych preferencji rowerzysty.

NEW SUPER SLR
SLR oznacza SHIMANO Linear Response (bezpośrednia reakcja SHIMANO). W nowej konstrukcji SUPER SLR użyto mechanizmów redukujących tarcie w szczękach, dźwigni i lince, poprawiając reakcję i modulację.
W dźwigni zastosowano również mechanizm SERVOWAVE zapewniający szybki kontakt klocka z obręczą oraz dłuższy skok dźwigni od momentu rozpoczęcia hamowania w celu większej kontroli.
SLR jest istotnym czynnikiem w hamulcach SHIMANO z zaciskiem Dual-Pivot, zapewniającym większą siłę hamowania niż w przypadku tradycyjnych hamulców szczękowych.
